Minggu, 25 September 2011

Bandwidth Controller Enterprise v1.21

Software ini mungkin sangat cocok digunakan bagi yang punya usaha warnet atau juga bisa digunakan dalam perkantoran yang menggunakan beberapa PC sebagai Client atau departemen-departemen tertentu.

dalam penggunaannya, Bandwidth yang kita gunakan terkadang tidak bisa kita kontrol agar terjadi pembagian yang merata ke semua PC yang terkoneksi ke internet sehingga browsing yang kita lakukan akan terasa lambat karena mungkin didominasi oleh 1 buah PC.
sebuah solusi yang sangat baik tentunya hhe...dengan menggunakan software yang satu ini jadi tidak ada yang namnya user rebutan bandwitdh

sebagai antisipasi dalam pengaturan Bandwidth tersebut ada sebuah software yang bisa kita gunakan sebagai pengaturan Bandwidth tersebut sehingga dengan kapasitas speed yang kita dapat dari ISP dapat terbagi rata ke semua PC, salah satunya bisa kita gunakan Bandwidth Controller ini dan terdiri dari berbagai versi, ada yang standard dan enterprise. selain berbagai cara pengaturan Bandwidth lainnya, software ini cukup menjanjikan kecepatan bandwidth yang merata di semua PC sehingga kepuasan dalam berinternet pun semakain terasa.

Bandwidth Controller Enterprise v1.21

Bandwidth Controller Enterprise - Bandwidth management and traffic shaping software. It helps you take control of your network traffic by limiting the data rates of all traffic flowing through your server. No client software needed. Bandwidth Controller is probably the smartest solution for bandwidth management thanks to the advanced features it offers beside the usual transfer rate limitations: custom settings for one or more IP classes, MAC addresses or address groups. Its very simple interface makes Bandwidth Controller the best choice on the market for both advanced and novice users who want to control and monitor their network traffic.

Guaranteed Bandwidth Levels
Service Level Agreements are implemented using rules that specify a minimum allocation for applications and protocols. These guaranteed bandwidth levels provide a consistent stream for applications such as VoIP that require a minimum level of bandwidth to function correctly.

Percentage Allocation
Bandwidth can be assigned on a percentage or ratio basis, giving specified users and protocols a greater allocation depending on their needs and characteristics. With this feature it is not necessary to set hard limits as the internet bandwidth is divided based on the available bandwidth at the time.

Dynamic Batch Rules
The dynamic rule feature makes it possible to process an entire group of users with just a single entry. This saves manually creating separate rules for each user, saving time and reducing complexity for administrators.

It also provides automated bandwidth distribution policies for user groups, giving each user equal bandwidth only while they are actively using the internet resource.

cara installasi dan tutorial :

DOWNLOAD SOFTWARE NYA KLIK DISINI


dari : http://dikeyzbegundal.blogspot.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar